dilluns, 15 de juny del 2009
L'art de la guerra, Eina.
Vaga de blocs
Des de les Tres Boques ens volem adherir a la vaga de blocs convocada per dia 1 de juliol. Si voleu més informació podeu visitar el bloc den Talaiòtic.
dilluns, 25 de maig del 2009
Èxit de l'Acampallengua 2009
amb foto de l'Infant Terrible
4000 joves acamparen aquest passat cap de setmana a Sa Pobla (Mallorca) en motiu de la celebració de la desena edició de l'Acampallengua. D'aquests 4000 una cinquantena eren de Menorca . Es calcula que més de 15000 persones passaren per Sa Pobla per participar en algun dels nombrosos actes que s'hi van desenvolupar.
Les persones arribades d'arreu dels Països Catalans van poder participar de nombroses activitats: tallers, concerts de rock i de cantautors, teatre, correfoc, xerrades, castellers, gegants, jocs... Tot en defensa de la nostra cultura i de la nostra llengua. Ni la calor extrema va poder minvar les ganes de bulla i de reivindicació dels assistents. Per la part menorquina hem de destacar l'actuació de l'Infant Terrible a la plaça Major de Sa Pobla. Sota un sol infernal els Terribles van deixar satisfets a les persones que aguantaven la calor a aquelles hores, eren les 16:30 del capvespre amb una temperatura al voltant dels 40 graus.
La nota negativa la donaren les forces d'ocupació de l'estat espanyol, que detingueren durant el concert de la nit al coordinador de l'Obra Cultural Balear, en Tomeu Martí. Anteriorment s'havia pactat amb la Guàrdia Civil que aquests no entrarien al concert si no se'ls requeria. Tres guàrdies joves no van poder evitar fer honor a la fama que té aquest cos. En Tomeu va ser posat en llibertat dues hores després de la seva detenció gràcies a la intervenció del delegat del govern espanyol a Mallorca.
Cal destacar la feina dels organitzadors de l'Acampallengua, els Joves de Mallorca per la Llengua, i de tots els voluntaris. L'Acampallengua va ser un èxit i evidencià que facin el que facin mai ens callaran!
Més informació sobre la detenció den Tomeu Martí al diari de Balears.
dijous, 14 de maig del 2009
L'Infant Terrible a l'Acampallengua 2009
dilluns, 11 de maig del 2009
L'Infant Terrible a s'Enclusa
Sabem que la fisonomia de la base canviarà en poc temps, aquesta imatge una mica desoladora prest serà només un record. Ens agradaria que aquestes instal·lacions es destinassin al poble de Ferreries, però reconeixem que, a dia d'avui, la cosa es presenta summament complicada. Amb incertesa vam rebre la notícia de la compra de s'Enclusa per part de la “Fundación Biodiversidad”, adscrita al “Ministerio de Medio Ambiente”. Aquesta compra estava determinada per l'opció d'instal·lar a s'Enclusa un Centre d'interpretació de la Reserva de la Biosfera. S'Enclusa passava d'un “Ministerio” a un altre... La veritat és que també esperam que de tots els edificis que hi ha a l'antiga base, almenys un sigui d'ús social per a les entitats del poble. Si no és així, podrem considerar tota l'operació de desastrosa, ja que fa anys que es demana que s'Enclusa sigui pel poble de Ferreries.
dijous, 30 d’abril del 2009
El català a la sanitat pública
Des de l’Associació Cultural ses Tres Boques volem dir que aquests posicionaments fan recular la nostra llengua, i sobre tot, si aquests arguments provenen de col.lectius que enmarquen ciutadans catalano-parlants.
Desde l’associació defensam fermement l’ús del català en el conjunt de l’administració autonòmica, ja que pensam que és vital per a la supervivència de la nostra llengua, llengua que ha sofert un notable retrocés en els darrers 10 anys, i que seguirà retrocedint fins a la seva total folklorització si els ciutadans d’arreu de Menorca, illes Balears i la resta de Països Catalans no hi posam cura, i vetllam i cuidam la seva supervivència.
No és de rebut que aquesta llengua la nostra sigui demonitzada constantment i qüestionada pels subtils mecanismes espanyolitzadors.
Tornant al mateu Orfila, volem fer un parell d’apunts que pensam són prou rellevants.
A totes aquelles persones qui defensen la lliure expressió dels metges nou vinguts, o no tan nou vinguts. Penseu que un fillet menorquí autòcton de cinc anys no ha de fer un esforç brutal per poder expressar símptomes amb una llengua que encara no domina, no és més lògic que faci l’esforç un professional de la sanitat pública de les illes Balears per provar d’entendre al fillet? Aquí el tema és si el personal que arriba de fora és capaç d’espolsar-se els prejudicis envers el català. I si el metge que aten un pacient menorquí o castellà és anglès, com reaccionarem llavors? El seny ens diu que li hem de donar un temps d’adaptació i que haurem de tenir una mica de paciència per a que aquesta persona ens prengui la mesura. Per que no és aplicable aquesta premisa quant es tracta d’un immigrant de l’estat espanyol? Per que açò és Espanya?
Doncs que lleig viure a una Espanya que no accepta la diversitat cultural i lingüística, que trist viure a una Espanya encarcarada i homogènea on no accepten la nostra llengua i la nostra manera de veure les coses, d’expressar dolor i els nostres sentiments.

